Maďarsko 04

Motovýlet Maďarsko

23.7.2004 -  29.7.2004

Pátek 23.7.2004

Sraz pánů motorkářů v Roztokách u Šmucrů. Jako jediná dáma motorkářka se dobrovolně neúčastním.

Sobota 24.7.2004

Bobo mě vyzvedává okolo 7.30 h. Společný sraz u Shell na brněnské dálnici hned za Prahou. Renda si přeivezl na cestu do Brna 2 „broskvičky“. Jednu si veze sám, druhou Žíra, Tomáš jim veze batohy. Jede se do Třeboně na oběd. Cestou se zastavujeme v nějakém lomu za Prahou (Miličín), kam se kluci jezdili potápět. V Třeboni stavíme motorky přímo na náměstí a a odcházíme na oběd. Naše motorky jsou středem pozornosti městské policie, neboť stojí na pěší zóně. Dostáváme pokutu, přestože jedna z Rendovo broskviček se snaží to zahrát do autu. Z Třeboně pokračujeme směr Jindřichův Hradec. Na skok se zastavujeme u Lucie otce v Dolním Radíkově u Dačic. Po vypití kávy se vydáváme přes Dačice na Brno. V Náměšti n./Oslavou nás chytil déšť. Čekáme tam asi 2 hodinky na benzínce než déšť přejde. Připojili se k nám nějací Brňáci (holka, kluk) na motorce. V Brně nás zavezli na místo, kde jsme rozložili své tábořiště. Je to za vysokoškolskými kolejemi ČVUT, kopec Medník. Vezeme holky na nákup a zároveň vyzvedáváme Lucčina bráchu, s nímž odjíždí někdy okolo 2 h ráno do Rumunska, a vracíme se zpět. Rozděláváme oheň, otvíráme vína, opékáme… V 1 h ráno nás opouští „rumunská parta“. Kluci je vezou na tram. Cestou zpět Renda najel na pařez a udělal si díru v nějaké hadičce na motorce. Žírovi se zase povedlo postavit motorku na zadní, na což je pyšný a chce to všem sdělovat, ač už všichni spí.

Neděle 25.7.2004

Den začíná opravou Rendovy motorky. Pomalu se balíme a před obědem vyrážíme směr Uherské Hradiště. Ještě v Brně se povedlo Rendovi vyfasovat pokutu za rychlou jízdu. Před Uherským Hradištěm – tzv. Buchlovské kopce, je nová silnice a samá zatáčka, čemuž chlapci neodolají, vysazují mě s kufry a jedou si to projet znovu. V Kunovicích si dáváme oběd a pak jedeme k vodě na místní koupaliště. Tam potkáváme Žíru, který nás po vykoupání opouští a odjíždí domů. My ještě setrváváme, dáváme zmrzlinu apod. Okolo 18 h jedeme udělat nákup do Hypernovy a pak jedeme na slovenské hranice. Hned za hranicemi skládáme hlavu u tzv. Zelené vody. Opékám buřty, vypili jsme 2 vína a uleháme.

Pondělí 26.7.2004

Dnes chceme dojet do Maďarska. Posnídali jsme buřty a jedeme na Piešťany, Hlohovec, Nitru a Komárno. Před Komárnem ještě obědváme. Na hranicích se kocháme Dunajem a pak už míříme k Balatonu. Buřtové zásoby jsme pořídili v Tesco ve Veszprému. K Balatonu dojíždíme k večeru. Udělali jsme malou okružní jízdu a jali jsme se hledat místo na spaní. Vypadá to ale bledě. Rozjasnilo se však hned poté, co Renda přijel, že s Tomem našli výborné místo na spaní a na táboření v lese nedaleko Tihany. Nadšení však netrvalo dlouho, neboť jsme zjistili, že na našem ideálním místě je snad líheň komárů. Mezitím jsme ale stihli postavit náš příbytek a založit oheň na opékání buřtů. Komáři jdou do nás víc a víc, takže jsme nakonec rychle upekli buřty, snědli je, sbalili plachtu a vrátili se zpět do civilizace. Kempujeme v Balatonudvari. Rychle jsme rozhodili plachtu přes motorky a jdeme na jedno k „námořníkovi“, který jí už má pěkně umotanou a pořád nám pouští U2. Uleháme někdy okolo půlnoci. Asi tak ve 2 h ráno nás probouzí silný vítr a jeho „hraní“ s naší plachtou. Celou noc proto moc nespíme, protože se to nedá. Jsou to hrozné rány. V 7 h ráno kluci rozhodli plachtu sbalit, abychom nepobuřovali sousedy. Po probdělé noci pak vyspáváme až do oběda.

Úterý 27.7.2004

Ráno využíváme sprch s teplou vodou a děláme hygienu, tedy kromě Rendy a Boba – ty to vzali šmahem, umyli si pouze ruce. Podnídali jsme, pokecali s majitelem kempu – Slovák a jedeme do Keszthely na prohlídku města. Parkujeme motorky blízko centra na parkovišti. Ihned po zastavení k nám vyběhl cikánek a chtěl peníze, že nám to pohlídá. Zprvu jsme mu vůbec nerozuměli, co chce, ale měli jsme pocit, že nás chce „ochcat“. Nejdříve chtěl za parkování snad 300 Kč v přepočtu, Renda mu dal však cca 80 Kč. Sotva jsme zaplatili, tak cikánek zmizel a bylo po hlídání. Dali jsme si zmrzlinu a vydali se na prohlídku, přošli jsme okolo kostela, zámku a pak jsme si ještě vše projeli na motorce. Vydáváme se do Hévízu. Lázně jsou však již zavřeny, mají do 17 h. Jedeme tedy nakupovat a usazujeme se v kempu poblíž lázních. Kemp je doopravdy na úrovni – prostě luxus pro německé turisty, kterých je tam spousta. Večer začíná zábava opravou další hadičky u Rendovy motorky. Pak otevíráme víno a popíjíme. S Bobem se jdeme projít k lázním, ale nejsou osvětlené, takže nic zvláštního. Postupně všichni odpadáváme, jen Renda vydržel a měl nevšední zážitek s opilými německými turisty, kterým upadla opilá matka a nebyli ji schopni zvednout :o)

Středa 28.7.2004

Ráno se budíme bez větru a s mírně modrou oblohou. Vydáváme se naložit si naše těla do lázních. Sotva jsme však vlezli do 36°C teplé vody, tak se začíná venku ochlazovat a dochází i na déšť. Asi po 1,5 h to už naše rozmáčená těla nevydrží a riskují zimu venku a vybíhají z vody.Běžíme se převléci dovnitř. Bobeš neudělal výmyk ve vodě, což mám na základě Rendovo žádosti zapsat do deníčku. Za deště se přesouváme do kempu, balíme se a přeparkováváme k hospodě v kempu, kde si dáváme maďarský guláš. Je to pravý opak našeho gulše – hodně masa, málo omáčky. Ještě, že umíme aspoň něco německy, jinak bychom si neřekli ani o jídlo :o)) Čekáme do 15 h a pak vyrážíme i za deště. Máme namířeno do Pécs. Téměř celou cestu jedeme za mírného deště. Před Pécs se zatavujeme v jedné malé vesničce na nákup a pojíme to s posezením na kávu v místním baru. Tam německy už neumí vůbec nikdo, tudíž domluva není zrovna jednoduchá. V Pécs jezdíme sem tam a hledáme ubytování v kempech. Jeden je obsazen, tudíž nám nezbývá nic jiného než si vzít kemp Mandulas nahoře v kopcích ač se nám na první pohled nezdál – resp. zdál moc studený. Hodně se ochladilo, takže si bereme motel, abychom spali v suchu. Celou noc leje. Večer trávíme povídáním, popíjením maďarského vína a jezením maďarských klobás.

Čtvrtek 29.7.2004

Ráno se balíme do deště. Nechce se nám z chatky, ale nedá se nic dělat. Okolo poledne vyrážíme do města. Parkujeme motorky a vydáváme se na prohlídku města. Pěkné počasí nevydrželo dlouho. Sotva jsme došli ke katakombám, tak se zpustil opět déšť. Po prohlídce si dáváme za deště klobásy a vyrážíme směr Budapešť. Jedeme podél Dunaje – je to krása! Projíždíme Budapeští. U Řetězového mostu jdeme na kávu, je to tam celkem předražené, což Bobeš nechce překousnout a navíc se mu nelíbí prostředí, takže nás opouští a jde si sednou sám na pěší zónu. Po vykličkování Budapeští jedeme podél Dunaje přes Szétendre, Visegrád. Jelikož jsme už blízko Slovenska, tak jsme se rozhodli, že už dneska tu podivnou zemi s ještě podivnější řečí opustíme. Stezka podél Dunaje je krásná. Asi v 21 h přijíždíme do Esztergom, které sousedí se Štírovo. Nakupujeme tady večeři v hypermarketu a utrácíme veškeré maďarské forinty. Přejíždíme na Slovensko. Našli  jsme krásné místo na spaní u Dunaje. Děláme ohníček a likvidujeme nakoupené zásoby. Okolo půlnoci však začíná opět poprchávat.

Pátek 30.7.2004

Noc nebyla nic moc, špatně se spalo, špatně se otáčelo, všude samý kamínek.  Ráno je bez deště, ale to netrvá dlouho. Rychle se balíme a jedeme na Komárno a Bratislavu. V Bratislavě odpočíváme u pumpy, potkáváme se tam s motorkáři z jižních Čech, tak to je takové milé, opět slyšet češtinu. Dohodli jsme se, že už dorazíme do Čech. Trasa končí ve Středoklukách na koupališti.

Za celý motovýlet ujeto cca 1950 km.

Posádka: Renda (Kornet), Tomáš (kornet), Bobeš, Věra (Yamaha Thunderace)